Home

שני הסיפורים הבאים נכתבו על ידי האחים גרים.

מקור:

Grimm, Jacob, and Wilhelm Grimm. "How Some Children Played at Slaughtering." In The Complete Fairy Tales of the Brothers Grimm, translated by Jack Zipes, 600-01. Expanded 3rd ed. New York: Bantam, 2003.

Original German: Grimm, Jacob, and Wilhelm Grimm. "Wie Kinder Schlachtens miteinander gespielt haben." In Kinder- und Hausmärchen gesammelt durch die Brüder Grimm, Vol. 1, 101-03. Berlin: Realschulbuchhandlung, 1812.

תרגום לעברית : רימונה גרסון מההוצאה לאור "דרור".

butcher 10

ילדים משחקים בשחיטה
א.
בעיר ושמה פרַנֶקֶר, השוכנת במערב פריזלנד, שיחקו יחדיו כמה ילדים וילדות בני חמש ושש. הם בחרו ילד אחד לגלם קצב, ילד אחר לגלם טבח, וילד שלישי נבחר לגלם חזיר. ואז בחרו ילדה אחת לגלם טבחית וילדה אחרת שתהיה יד ימינה, זאת שתאסוף את דם החזיר בקערה קטנה, כדי שיוכלו להכין נקניק [נקניק דם]. כמתבקש, הקצב התנפל על הילד שגילם חזיר, השליך אותו לארץ ובסכין שיסף את גרונו, ואילו עוזרת הטבחית אספה את דמו בקערה הקטנה שלה.

.

חבר מועצת העיר שעבר שם ראה את המעשה האומלל הזה. מיד נטל עמו את "הקצב" והוביל אותו אל בית ראש העירייה, אשר זימן מיד את מועצת העיר כולה. הכול דנו במאורע הזה ולא ידעו מה לעשות בילד הזה, שכן הבינו כי הכול לא היה אלא חלק ממשחק ילדים. אחד מחברי המועצה, איש זקן ונבון, הציע לשופט הראשי ליטול ביד אחת תפוח אדום ויפה ומטבע באחרת, ולפשוט את ידיו לפני הילד. אם ייטול הילד את התפוח, יש להניח לו ללכת. אם ייקח את המטבע, יש להרוג אותו. השופט קיבל את עצת הזקן. הילד צחק ואחז בתפוח, ולפיכך שוחרר ללא כל עונש.

butcher 12

ב.
היֹה היה אב ששחט חזיר לעיני ילדיו. אחר הצהריים, כשיצאו לשחק, אמר אחד הילדים לאחר: "אתה תהיה החזרזיר ואני אהיה השוחט". אז נטל סכין חד ושיסף את גרון אחיו הקטן.
אמם, שבאותה שעה רחצה ילד אחר באמבט בקומה העליונה, שמעה את זעקות בנה ורצה מיד למטה. כשראתה את מה שקרה, שלפה את הסכין מצוואר בנה ובזעמה הרב דקרה בלבו את הילד האחר, זה שגילם את הקצב. אז רצה במהירות בחזרה פנימה, לדאוג לילד שבאמבט. ואולם בהעדרה טבע הילד במי האמבט. נחרדה האשה ממעשיה ולא הניחה לשכניה לנחמה ולבסוף תלתה את עצמה. כששב בעלה הביתה מן השדות וראה הכול, נשבר לבו ומת גם הוא.

butcher 1

butcher 2

butcher 3

butcher 4

butcher 5

butcher 6

butcher 7

butcher 8

butcher 9

כתיבת תגובה