Home

מצאתי עצמי מתבונן במשך דקות ארוכות בברווז מפוחלץ העומד, מוגן מפני יד אדם, בתוך ארון זכוכית נעול. אני יודע איך ברווז חי נראה, ואני מתבונן בפוחלץ ומצליח לראות רק את ההבדלים בינו ובין היצור החיוני אותו הוא אמור היה לחקות. גופו של הפוחלץ מצומק יותר, צבעיו עמומים יותר והוא, כמובן, איננו עומד בכוחות עצמו אלא גופו המרוקן מוחזק על ידי עצם זר על מנת שיראה כעומד ומביט בחלל. הנה דוגמא לניסיון לעשות דבר אחד, ובמקומו עומד לפנינו דבר אחר לגמרי. הפוחלץ הוא שילוב של פינוקיו, שרוצה להיות ילד אמיתי, ופרנקנשטיין, שאיננו יכול להסתיר את העובדה שגופו איננו חי אלא מונפש, ושהוא, למעשה, מת. מאחורי המוטציה הדוממת המורכבת מתאים מיובשים וחומרי שימור עומדת פעולה כל כך מטורפת ומורבידית שהיא כבר עלולה להיות מצחיקה, כמו בדיחה עם טעם רע שגורמת לנו לצחוק נוכח חוסר הנוחות שלנו עם הנושא עליו היא מדברת. מאחורי הפוחלץ עומד הרצון להרוג מישהו חי על מנת להראות לנו איך הוא נראה כשהוא היה בחיים.

11

האם ילדים צריכים להיות מוגנים מהאמת המוסתרת מאחורי הארוחות הבשריות והחלביות שלהם? הנה בתמונה ילד שלא רק יודע בתיאוריה, אלא גם פועל ומממש את הגאווה שלו דרך רצח של בעלי חיים. התמונה נקייה לא רק מכל רמז של דם או מאבק, היא מנסה אפילו להיות נקייה מכל רמז למוות, כשהג'ירף הנרצח מוצב בצורה מעוגלת וכמעט שלווה. על מנת לאפשר לו (לילד, לא לג'ירף, וזה חשוב) את התחושה הזו, הצלם נאלץ להציב מקל אשר יתמוך בצוואר ויאפשר לילד להצטלם עם משהו שהוא לא גופה חסרת חיים המדממת ומוטלת על האדמה כסמרטוט. החשיבות של הצילום היא רבה. למעשה אותו הצילום הוא הדבר היחידי שבשבילו נרצחה הג'ירפה. מעבר לכך, מבין עשרות ומאות התמונות שציידים מעלים לרשת, בהם ניתן לראות אותם עם בעל החיים שרצחו, התמונה הזו עוצרת אותנו מאחר ואנו רואים בה ילד ולא מבוגר. בדרך זו מצליחה התמונה להשתמש גם בקורבן וגם במתנקש על מנת להפוך לויראלית ולממש את התכלית של עצמה בצורה הטובה ביותר, גזע עליון בין התמונות הויראליות.

33

מובן שדבר דומה נעשה על ידי ארגונים דוגמת דעאש. גם עבורם אין שום חשיבות אמיתית, ברמת התקשורת הגלובלית (וזו הרמה היחידה בה אנשי דעאש פועלים) למעשי הרצח אותם הם מבצעים, מלבד הפיכתם לספקטקל טלוויזיוני שיגרום לנו בהתחלה לחלחלה ואז לרצון עז לפרסם את מעשיהם ברחבי האינטרנט. צריך להיות ברור לכולם שבמערכת כזו של צורך אבולוציוני-תרבותי של דימוי להתרבות כמה שיותר, תמונה בה אנו רואים ילד מוציא להורג אדם אחר תצליח להתרבות הרבה יותר מחברותיה בהן ניתן לראות אנשי דעאש בוגרים.

22

גם היום יגישו סביב שולחן האוכל קורבנות שהוצאו להורג על מנת שאנו נספק את תאוותנו. שלטי הפרסומות ברחובות עמוסים בצילומים נוצצים של גופותיהם, צלויות או מבושלות, במטרה לגרום לנו לרצות במוות של עוד ועוד קורבנות. הם מתים בדרך אחרת מקורבנות דעאש וקורבנותיהם של ציידים. הם מתים מאחורי חומה, מבלי שנראה. הם מתים בקצב מסחרר, לאחר שהיו כלואים כל חייהם. יש הרבה דרכים להרוג חלשים ממך, אבל המוות הוא אותו מוות.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s