Home

24 שעות. כלב סורס, ג'ירף נורה למוות, אנשים צמאים לדם פורסמו ואישה אמיצה יצאה לדרך חדשה.

צילום מסך מתוך הכתבה בערוץ 2

צילום מסך מתוך הכתבה בערוץ 2

 

 לארי, הכלב הרביעי בביתנו, הגיע לגיל המתאים. היום לקחנו אותו לסירוס וראינו אותו חושש ומנסה להיאחז בנו במעמד בו אנו מוסרים אותו למישהו שהולך לפגוע בגופו. שאלת היחס שלנו לכלבים נשאלת, אך כאשר אנו מתלבטים לגבי הפעולות החד צדדיות בהן אנו נוקטים (סירוס, עיקור, קשירה ברצועה) אנחנו נוטים לשכוח מהקונטקסט ומהעולם בו כולנו, כלבים ובני אדם, חיים. לקחנו בכוח את האפשרות של הכלב הקטן להתרבות, אבל אנו עושים זאת מהסיבה שבתרבות שלנו כלבים ללא בית אנושי נשלחים למוות, ובכל שנה מוצאים עצמם מתים כמאה אלף כלבים שאף אחד לא רוצה. מניעת האפשרות לרבייה בעצם יכולה להציל ממוות עתידי של כלב אחר, ומול הכאב שברגע הזה בו אנו נאלצים לפגוע באותו תינוק על מנת למנוע סבל גרוע בהרבה.

לארי לאחר הסירוס

לארי לאחר הסירוס

  בהמשך עומד סיפור אחר המתרחש בגן החיות של קופנהגן. המונח 'גן חיות' מסגיר את האופן החקלאי ממש בו אנו מתייחסים לבעלי חיים. גן החיות, אותה גינה גדולה בה גדלים בעלי חיים בחלקות סגורות, מתייחס לאותם שבויים בכפייה כיבול שתוצרתו באה לידי ביטוי במגע עם צרכנים המגיעים לבקר ולעמוד מול מה שהם מאמינים שהוא הטבע, אך למעשה ניתק ממנו לפני שנים. במהלך אותן 24 שעות עליהן אני כותב נורה למוות ג'ירף צעיר ובריא רק משום שלא היה נחוץ באותו גן חיות. הוא נולד לאחר שמנהלי גן החיות רצו להעניק לאימו את החוויה של לידת צאצא, וחשוב לשים לב לפעולה ההפוכה הזו, אליה נקלעים בני אדם שתפקידם לכלוא בעלי חיים ולא לעודד את חייהם ככל שניתן. הרצון לאפשר לאותה שבוייה לחוות לידה, כך נראה לי, נובע מרגשות האשם של הלוכדים, אשר מעוותים את אותה אשמה ואת אותו רצון להעניק מידה של חופש עד כדי הקרבה של הבן שיולד, והוצאתו העתידית להורג.

 גני חיות משמרים זנים שבני האדם גירשו או כמעט והשמידו. הפרט איננו משנה וחייו זניחים כל עוד המין נשמר, וחשיבה זו, של הגנן ולא של החבר של בעלי החיים, אסור לנו לטעות ולחשוב שהיא באה לטובתם של השבויים בגן החיות.

בגן החיות סרבו לסרס את הג'ירף הצעיר כדי למנוע בעיות, מאחר ו"הסירוס הינו אכזרי".  סופו שנורה בראשו, בותר לחתיכות ונזרק לאריות.

בגן החיות סרבו לסרס את הג'ירף הצעיר כדי למנוע בעיות, מאחר ו"הסירוס הינו אכזרי". סופו שנורה בראשו, בותר לחתיכות ונזרק לאריות.

הלאה.

 כתבה בערוץ 2 מספרת לצופים על עולמם השמח של האנשים הדוגלים בדיאטת הפליאו, ואוכלים אך ורק בשר, או כמויות גדולות שלו. פה חשוב להבין מספר דברים על דיאטת הפליאו, שקיומה הגיוני כאנטיתזה אידיאולוגית כמעט מתבקשת לטבעונות. בהתנגדות הזו לשחרור בעלי חיים משעבוד והרג על ידי בני האדם, הפליאוליתיים נופלים בדיוק לבורות שהוצבו ללא סיבה לטבעונות, ולמטרת העל שלה – שחרור בעלי חיים. גם כאן אנו נתקלים בחוסר התחשבות מוחלט בקונטקסט ובסביבה אשר בתוכה עלה הרעיון הפליאוליתי. כת הפליאו מבקשת מבני האדם לאכול מה שהאדם הצייד/לקט אכל לפני יותר מעשרת אלפים שנה, כלומר בעלי חיים וצמחים שכבר אינם קיימים יותר על פני כדור הארץ. אנחנו חושבים שאנחנו יודעים איך אותם קדמונים חיו, אבל בזמן שאנחנו מדמיינים אותם כציידים חסונים, הרי שחלקם הגדול אכל בעלי חיים לעיתים רחוקות, פשוט מכיוון שלא היו כאלו בנמצא בסביבתו.

 לאנשים הקוראים לשחרר בעלי חיים יש הרבה מה להגיד נגד האנשים הקוראים לתזונה עיוורת וקדמונית, בעיקר בגלל שמדובר באג'נדה חריפה הקוראת להמשך השעבוד והשחיטה, ומעניקה לפעולות דיכוי אלו תכלית כמעט דתית (אנחנו רוצים להידמות לדמות הפנטסטית של האדם הקדמון הפראי, אותה אנחנו מדמיינים כאשר אנו רצים במכון הכושר או  יושבים מול המחשב במשרד).

מעבר להצדקת רצח בעלי חיים, החטא החמור ביותר של כת הפליאו הוא בכך שאכן מדובר בכת, שלא רק שנשענת על החזרת עטרה ליושנה בעולם שונה לגמרי מזה שהיה לפני עשרות אלפי שנים, מה גם שאיננו יכולים, פיזית, טכנית ולוגיסטית לספק תזונה כזו לשבעה מיליארד בני אדם. הטבעונות נתפשה כמחשבה אליטיסטית שלא מתחשבת בבני אדם על ידי אלו שטעו וחשבו אותה לדיאטה בלבד ולא לתנועה פוליטית לשחרור משעבוד וממחנות מוות, אך הפליאו היא בדיוק הצרה הזו – דיאטה אנוכית ששוחריה מתעלמים לחלוטין מהעובדה שהנזק הנגרם מתעשיית המוצרים מן החי הוא מהקשים ביותר לכדור הארץ, וכמובן – מצדיקים פגיעה קשה ביצורים חיים על ידי הפיכת האדם הקדמון ליצור הכי תבוני שקיים בכל מה שקשור לתזונה (שוב, מבלי להתייחס כלל לכך שבאותו עידן היו פליאוליתיים שניזונו באופן שונה לגמרי זה מזה) , תוך שאותם פליאוליתיים של המאה ה21 מודדים ומציינים מושגים פיזיולוגים ותזונתיים אותם הקדמונים כלל לא דמיינו. כת הפליאו מהללת את האכזריות כלפי החלשים מאיתנו לצורך תועלת עצמית, זוהי האלפה וזוהי האומגה שלה.

באותן 24 שעות עושה ננה שרייר, בעלת המסעדה המצליחה ננוצ'קה, את הצעדים האחרונים לקראת מהפך היסטורי באותה מסעדה אשר הופכת טבעונית לגמרי באירוע חגיגי. את צעד ההסרה המוחלטת של התלות במוצרים מן החי עושה ננה גם בעצמה, וגם בתוך העסק שלה, ופעולה זו שוב פעם לא נקראת כהלכה על ידי אנשים המבקרים אותה על מהלך חשוב זה. הטענה המטופשת לפיה הפיכת המסעדה לטבעונית היא 'רכיבה על גל' נובעת מחוסר הבנה בסיסי לגבי הימצאותה של אידיאולוגיה חריפה נגד גרימת סבל לאחרים. בפעולה אפשר למצוא את כל מה שהפוך לאנוכיות. מדובר בשינוי כיוון דרמטי אשר אין בו הסתכלות אחורנית כמו שיש בו מבט קדימה אל עבר מישור חדש של כבוד לחלשים מאיתנו, חיים ועזרה.  דברים אלו אי אפשר יהיה למצוא לעולם במניפסט הצרכני של הפליאו.

הכנות לפתיחה של ננוצ'קה הטבעונית. צילום : סשה בוז'ור

הכנות לפתיחה של ננוצ'קה הטבעונית. צילום : סשה בוז'ור

בעשרים וארבע השעות האחרונות, בזמן שכל זה קרה, נרצחו גם כ411 מיליון בעלי חיים על ידי תעשייו הבשר השונות ברחבי העולם. הם
הרגישו פחד, כאב, ומתו בשביל ארוחה קצרה.

2 מחשבות על “עשרים וארבע שעות

  1. גם זה קרה ביממה הזאת:
    http://www.upi.com/Top_News/World-News/2014/02/09/Prince-William-goes-hunting-day-before-endangered-wildlife-plea/UPI-26541391959116/?spt=rln&or=1

    צ י י ד !! שנת 2014, ועוד קיים ענף ספורט כזה שנקרא צייד. ולא סתם, אלא צייד נחשב למלכותי, יוקרתי, גברי.
    שוב ושוב אנחנו רואים שאין סוף לאכזריות של האדם כלפי בע"ח, וכמה רחבה ומושרשת ההתאכזרות הזו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s