Home

במאמרו "החברה הצרכנית – מיתוסים ומבנים : הפולחן הפורמלי של החפץ" * כותב ז'אן בודריאר יפה על המיתוס שמאחורי המוצר. אנו, המאמינים בזכותנו הטבעית לשפע, רואים במוצר שעל מדף הסופרמרקט כאובייקט המנותק ממקורו האמיתי, זה שאיננו נראה לצרכן. אם נתבונן בפיסת בשר המונחת על מגש קלקר ועטופה בניילון, גם אז נכיר בה כחלק מהשפע של הטבע, גם כשאין לדרך "הפקתה" (לידה בשבי, חיים בכליאה, התעללות, סימון הגוף במספר וקביעת תאריך יעד לשחיטה, כמו גם השחיטה עצמה כמובן) שום קשר לטבע.

תמונה מהארוע. עוד תמונות נמצאות בלינק - https://www.facebook.com/media/set/?set=a.440004082776595.1073741870.350347511742253&type=1

תמונה מהארוע. עוד תמונות נמצאות בלינק – https://www.facebook.com/media/set/?set=a.440004082776595.1073741870.350347511742253&type=1

 המיתוס לפיו אנחנו אוכלים בשר כדרכו של הטבע מתרסק אל תוך המיתוס על היותנו ציידים תחת מנורות הניאון של הסופרמרקט הממוזג. באותו סופרמרקט חלה האופטימיזציה הטוטאלית של היותנו לקטים ולא ציידים. אנחנו מגיעים ליער הגדול של הסופרמרקט, ממנו מסולקים כל הגורמים אשר מפריעים לנו למצוא לעצמנו מזון, ומלקטים פירות לצד ירקות לצד כנפי עופות ולצד לשונות פרה. אנו משתמשים בידיים על מנת לקטוף את המוצר מהמדף ובעיניים על מנת לבחון אם הוא טוב לנו.

 היום, יום חמישי השביעי בנובמבר, נכנסו פעילי 269 אל אותו יער אשר ממנו היו אמורים להיות מסולקים כל הגורמים המפריעים, והצליחו להפריע ללקטים הטועים עצמם לציידים על ידי שבירת המיתוס עליו דיבר בודריאר, עם הצגת האמת העובדתית לגבי אותם סובייקטים מתים המונחים מאחורי ויטרינת הזכוכית. אותה ויטרינה הפרידה בין הדם האמיתי בגופות התרנגולים ובין הדם המזויף שהותז על צידה השני, תוך יצירה של אירוניה רבת פנים. אותם מתים אשר כל חייהם היו לכלוך הינם שטופים נקיים ומוגנים כעת, כשהפכו לאובייקטים, מלכלוך נוסף. אלו אשר שפכו את הדם האמיתי קיבלו כסף על כך, בזמן שאלו אשר שפכו דם מזויף נעצרו. המערכת חייבת את המיתוס חי, ואסור שישבר.

*נמצא בקטלוג תערוכת "בשר ודם" במוזיאון על התפר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s