Home
When we had come unto the fourth day, Gaddo Threw himself down outstretched before my feet, Saying, “My father, why dost thou not help me?” And there he died.

When we had come unto the fourth day, Gaddo
Threw himself down outstretched before my feet,
Saying, “My father, why dost thou not help me?”
And there he died.

 

אבי, מדוע אינך עוזר לי

 בחרתי בדוגמא שרירותית, ואינני מתכוון לאמוד את אמינותה של העדות או לעמוד מאחוריה, וגם היא איננה העניין, אלא המסגרת לפתרון לשאלה חשובה עליה נדרשים לענות אלו המתארים בשלל צבעים את הגהנום הממתין לכל אלו אשר אינם שותפים לאמונתם. אם תלחצו פליי בסרטון הוידיאו שבלינק אותו אני מצרף, אשמח לשמש לכם כוירגיליוס בשיטוטכם בשאול המתואר. אבקשכם להתעלם מכל הנופים, הפרטים הגרפים ו/או הדתיים, ולהתמקד אך ורק בעינוי אותו עוברת הנערה שזה עתה הגיעה למלא את גזר דינה שניתן לה על חטאיה. המספר הנחוש רואה את הרוחות הרעות חותכות את לשונה של אותה נערה, זהו עונשה, אך מה טוב עונש שנמשך מספר שניות בתוך גהינום אינסופי ונצחי? זו אחת השאלות הנשאלות לגבי אותם עינויים הנפרשים ללא תלות בזמן. כיצד גוף סופי יכול לעמוד בעינויים אינסופיים? הפתרון המוצע פשוט להחריד. הלשון צומחת שוב, ושוב נחתכת. הרוחות הרעות, השטן, אלוהים ומספר הסיפור לא יכולים להסתפק בעינוי זמני, ורק עינוי נצחי ורפטטיבי ירצה אותם.

 לינק ל"עדות" מהגהנום – Valley of Torture

בפרק Stopover in a quiet town בסדרה המקורית של אזור הדמדומים, כשזוג נשוי מוצא עצמו בעיר לא מוכרת, גם האישה מתארת את החוויה שלהם כ"גהנום". הסיבה לכך היא שבעיר הריקה הזו שום דבר אינו אמיתי, אלא רק נראה כך. אולי פרט זה איננו קשור ישירות לנושא עליו ארצה לכתוב, אך הוא מתאים למסכת העינויים בה אנו מעבירים את אותם בעלי חיים המגיעים לממלכת העינויים והיגון שהקמנו. בני הזוג נלקחו מסביבתם המקורית והמוכרת, אל סביבה זרה, על מנת לשעשע יצור אחר באופן דומה לזה בו צב נלקח מהשדה אל תוך קופסת נעליים עם עלה חסה בתוכה.

התנאים בעיר דווקא לא רעים, והיא נראית כמו עיירה נחמדה ביותר עבור אותו זוג. זר, כמו החייזרית שמשחקת באותם אנשים, לא יבין מדוע הם מתרעמים, שכן נראה שנעשה מאמץ רב על מנת שהעיר תהיה ידידותית ככל הניתן לאותו זוג. העיר היא כלא, כן, אבל כלא יפה ונוח, בדיוק כפי שיטענו נסיינים בבעלי חיים של חברות כמו  NESTLE ו- KNORR  לגבי מגוריהם של בעלי החיים שברשותם.

 ניסויים בבעלי חיים על ידי חברות NESTLE, KNORR ועוד.

לינק לפרק – The Twilight Zone – Stopover in a Quiet town

זה רק נראה אמיתי

זה רק נראה אמיתי

 

"De extinction" by the Extinction Dei | רעיון האל-הכחדה, מפי אלי ההכחדה.

 לכתבה – בחזרה לתיבת נח

 השבת מינים מהכחדה לא יכולה להסתכם כמעשה שהוא טוב או רע עבור בעלי החיים. היא תלויה, כמו רוב הפעולות, באלו המבצעים אותה. אנו, שהוכחנו עצמנו כל כך הרבה פעמים בעבר, אלו אנו החורצים את דינה של פעולה זו כגרועה שבגרועות. לאחר שכבשנו כל פיסת אדמה יבשה על פני הפלנטה, שיעבדנו את שאר יושביה תוך הכחדתם של מינים רבים מסיבות שונות אשר שירתו אותנו ואת הנאותינו. אם יש מי שחשב שאותם יצורים נכחדים ניצלו, גם אם בדרך הקשה, מהידיים האלימות שלנו, הרי הוא טעה. הנה אנחנו מתכננים להחזיר לגהינום שבנינו את אלו שהכחדנו, וזאת על מנת שנמשיך להפליא בהם את מכותינו. מי שחושב שממותות ומסטודונים יסתובבו בחופשי ללא פחד מקליעים של ציידים פחדנים על גבי מסוקים מדמיין גן עדן שהרסנו ממזמן. מי שחושב שזנים נכחדים ימצאו עצמם חופשיים לפני שימצאו עצמם קשורים לשולחן המעבדה ומבותרים עוצם את שתי עיניו בתמימות ילדותית. בעלי החיים מובאים לעולם בשנית לאחר הכחדתם על מנת לשעשע אותנו על ידי כליאתם בשנית או, אם כוונותינו אכן טובות, על מנת לתת להן הזדמנות נוספת לאחר שביצענו בהן אי אלו זוועות עליהן אנחנו מתחרטים עכשיו, אך איך נשמור על אותם יצורים חיים שחזרו לעולמינו אם לאלו שעדיין איתנו איננו מסוגלים לתת לחיות בכבוד?

 בעלי חיים הופכים להיות לא רק מוצר, כפי שהיו עד עכשיו, אלא סוג של גידול אותו אנו יכולים לגדל להנאתנו אם נרצה ולהשמיד אם נרצה, כמו שיח. במילותיו של דוקטור ערב – "מהתאים שבידו אפשר יהיה להפיק בין 50,000 ל–70,000 נמרים.". אותה הפקה, כהפקת שמן מזיתים, מה תועלתה? האם נשחרר 50,000 נמרים ברחבי הארץ? כפי הנראה לא. העולם שלנו לא מסוגל לעכל חופש כלשהו עבור בעלי חיים, והרצון שלנו, גם אם הוא טוב, סופו שיתקל בפרקטיקה הקשה בה אנו נוקטים.

 "נניח שהיינו יכולים לשלוט בציידים"

לכתבה – תחיית המתים

 הכתבה השנייה – "תחיית המתים" מספרת סיפור דומה ומעלה נקודות נוספות. את הדימוי של אורפאוס אני מקבל, אך בעיניי יתאים יותר הדימוי של הנערה בפתח הגהנום. לא יד הגורל היא זו שהרגה את אותם יצורים חיים, וגם לא היו אלו האלים. אלה היינו אנו, הנשמות הרעות שפגעו ביצורים החיים בפתחו של הגהנום אותו יצרנו, ועכשיו, כפי שלשונה של הנערה הוחזרה לה, כך גם אנו מתכוונים להחזיר אל תוך הקיום העגום את אותן חיות שהכחדנו, וזאת רק על מנת שנמשיך להרוג אותן ולהחזירן פעם נוספת במידת הצורך.

 מדוע אנו רוצים לבצע כזה אקסודוס מעולם המתים? התשובה נמצאת בכתבה. זהו שילוב של הרצון ה"ספילברגי" שלנו להחיות את רגשותינו הנוסטלגיים לעבר (מבלי לתת את הדין על הסיבה בגללה אותם יצורים חיים שייכים לעבר ולא להווה), יחד עם העובדה הפשוטה שאנחנו יכולים לעשות זאת. אותה עובדה משקפת את הצורך שלנו לבצע פעולה המתאפשרת לנו גם אם איננו יודעים את תוצאותיה או איננו רוצים לחשוב על תוצאותיה. בסופו של יום, בעלי החיים הופכים להיות תופעה אותה אנו יכולים להעלים במקום אחד ולברוא יש מאין במקום אחר לגמרי כראות עינינו, עיניים אשר לא רואות שום דבר מלבד עצמן.

 גם כאן, כמובן, עולה נקודה נוספת שאינני בטוח שמישהו מהמדענים חשב עליה. מעבר לנזילות של מינים שלמים, אנו מתעלמים מהפרטים עצמם. כן, ניתן יהיה לפגוע קשות במין מסוים ולהחיות אותו מאוחר יותר, אך מהו הדין והחשבון לגבי הפריטים באותו מין, אלו שנפגעים ונרצחים? מדברי המדענים אנו עלולים להבין שקבוצה א' של מין מסוים, שהוכחדה, שווה ברמת הפרט לקבוצה ב' שקמה לתחייה שנים אחר כך. מובן שלא כך הדבר, כמו שמובן שאף אחד מאיתנו לא יתייחס להמתתו הכפויה בקלות ראש גם אם יובטח לו שאדם אחר יוולד במקומו מאוחר יותר. טענה זו אולי מתנגשת עם ההשוואה שלי לסבל המתמשך המתואר בגהנום, שכן אלו לא אותן ממותות שימותו ויקומו לתחייה בסיביר, אבל אנחנו מנהלים ביעילות גהינום למינים שלמים, לא לפרטים.

האם תוכנית האל הכחדה היא תוכנית טובה לבעלי החיים? לכשעצמה היא תוכנית מצוינת. אלו אנחנו וזוהי הסביבה שיצרנו שהופכים אותה למתכון לכאב וצער נוספים עבור אלו שכבר שכחנו מהם. נכון להיום, היחידים שירוויחו מתוכנית זו הם ציידים, הנסיינים במעבדות, מנהלי גני החיות ושפים אמיצים. אנו מסוגלים לחשוב ולתכנן מעשים הבאים לטובת בעלי החיים, וזה יפה, אבל קודם עלינו להכשיר את הקרקע לבואן ולכך שיחיו בכבוד ובשלווה. את זה אפשר לנסות על בעלי החיים שאיתנו. עם הניסוי הזה בהם בהחלט  אסכים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s