Home

אם ישנו מוסד אותו הקמנו על מנת להחליט רשמית האם אנחנו ציידים או לקטים, הרי הוא הסופרמרקט. גן העדן זה ללקטים לא רק
שמחדד את חושינו כמלקטים אלא גם מאפס לגמרי את מיומנותינו כציידים כשאנחנו אוספים רגלי תרנגולות ליד עגבניות ליד ביצים וליד נקניקיות קפואות. הציד היה הרפתקאה שנטשנו ממזמן, פשוט כי אנו לא באמת כאלו. במקום בחברה של צייד אנו חיים בחברה שתכליתה, כחברה צרכנית, היא הליקוט.כתוצאה מכך, ובשביל להצדיק את העבר שלנו כציידים, מה שהיה עלינו לעשות זה לאפשר רצח ממוסד ותעשייתי של בעלי חיים, רק כדי שנוכל ללקט את התוצרת שלו בחורשה הגדולה והמסודרת של הסופרמרקט. רק כדי להביא את מה שאיננו חלק מאיתנו אל תוך עולמינו.

ואיך אנחנו מביאים את הבשר אל תוך עולמינו? על ידי תיווך בלתי נראה של מחנות מוות הממוקמים רחוק מהעין ורחוק מהלב. איזה עוד טורף ירחיק את האקט האלים מחייו? אף לא אחד. אנו נותנים למחנות המוות הללו, בהם נרצחים מאות ואלפי בעלי חיים ביום לעשות את העבודה בשבילנו, והנה מתגלה בצורה שבכלל לא מפתיעה כל אדם שמשקיע ולו מחשבה פעוטה לגבי טיב העבודה שבהוצאה תעשייתית להורג, שאותם שוחטים בתשלום מתיחסים בצורה מזעזעת לאלו אליהם אנחנו משתדלים כל כך לא להיקשר בעודם בחיים.

אכילת בשר טומנת בחובה הרבה פרדוקסים. אנו טוענים שזה הדבר הטבעי לעשות, אך מלעיטים את הקורבנות שלנו בתרופות ואוכל מוזר ולא מתאים. אנו טוענים שאנו ציידים, אך מתנהגים כטורפי נבלות מפונקים שלא מוכנים להרוג ולא מוכנים לגעת בבשר לא מבושל ולא מתובל. אנו טוענים שאכילת בשר הינה כלי הישרדותי, אך מתים מהבשר הלא בריא אותו אנחנו אוכלים. ואנו מלאים ברגשות אשם על מה שאנחנו מעוללים, עד כדי כך שאלו אוכלי הבשר מבינינו לא יצפו בתחקיר המדובר, ואם יצפו, יעשו שריר בבטן בזמן הצפייה וירפו שריר במוח על מנת לשכוח מכל הנלמד. אם יש רצון הישרדותי באכילת בשר, הוא קשור להישרדות של הרצון לאכול בשר חרף כלהעובדות הסובבות את הבעיה הזו.

ניצול שואה מסביר את הקשר הבלתי ניתן לערעור והכחשה בין רצח המוני אחד לרצח המוני שני.

לראשונה בישראל האקדמיה הדיגיטלית לבשר

4 מחשבות על “הישרדות

  1. נכון – אבל לא מדויק.
    יש שייטענו כי חלק מהקידמה היא לתת לאנשים אחרים לעשות את מה שאתה פחות טוב בו או פחות רוצה לעסוק בו. על אותו משקל אתה לא כורת עצים ובונה ארונות אלא נותן לנגר לעשות את זה, ועל אותו משקל מכניס את האוטו למוסך, שמישהו אחר ילכלך את ידיו בגריז ושמן מנוע וגם כי הוא יודע מה הוא עושה.
    השאלה שצריכה להישאל זה – האם במצב שבו לא היו שוחטים ואיטליזים, האם האדם הנורמטיבי היה יוצא בעצמו לצוד את טרפו ? …

  2. אני מבין את מה שאתה אומר ויש בזה אמת, אבל שים לב שבניגוד להשארת עבודת הנגרות לנגר כי אין לך יכולת ניסור טובה, כשאתה הולך לסופר מרקט אתה מתנהג לגמרי כמלקט, אוסף ובודק את כל המוצרים בעזרת ידיך וגם בשאר חושיך. זה לא שאנו משאירים את הציד למישהו שטוב בכך יותר מאיתנו. אין בכלל ציד, רק חקלאות בה מגדלים ורוצחים בעלי חיים, תוך מחיקת מהות הציד לחלוטין.

    השאלה האחרונה ששאלת היא שאלה חשובה ביותר בתרבות המנוונת שלנו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s