Home

 המילים Huntin' Hottie  מודפסות על החולצה הצמודה והוורודה של אחת מאותן דמויות פופולריות בקרב הקליקות של הציידים, אותן נשים חטובות אשר מצטלמות יפה עם גופות בעלי החיים שצדו וזוכות לתגובות הנעות בין מחמאות לגבי גופן ובין איחולי מוות. היא רוצחת, כמו חבריה הציידים המערביים אשר צדים לצורך ספורט ושעשוע (ואין זה משנה אם הם אוכלים את הציד שלהם, מאחר והם יכולים לרכוש גופות אשר גם ככה יוצעו למכירה, ובכך הם בעצם רק מוסיפים עוד קורבנות לספירת הגופות המתמשכת), אבל מעבר לשנאה כלפיה יש בליבי קצת הערכה כלפי מעשיה, מאחר ובניגוד לרוב האוכלוסייה המערבית, אשר רוכשת גופות אשר נרצחו על ידי אחרים תמורת כסף, היא עושה את העבודה המלוכלכת בעצמה. היא פעילה, לעומת הצרכן הסביל. פעם חשבתי שמדובר דבר הכי נחות שאפשר לעשות בשביל לפגוע במישהו אחר, כיום הציד נראה לי קצת, ממש קצת, הגיוני יותר מקניות בסופר.

לכל המתעניינים, ליחצו על התמונה על מנת להגיע אל זרועותיה

אני כותב את המילה ציד, אך אני חושב שהשימוש בה הוא שגוי במקרה זה, משום שהפעולה אותה מבצעת אותה אישה שונה מהפעולה אותה מבצעות חיות בטבע. כאשר אנחנו נכנסים למים ומתחילים לנוע בתוכם על ידי הזזת הגפיים, אנחנו שוחים, כמו הדג וכמו כל חיה אחרת הנכנסת למים ומסוגלת לעבור בהם. אך אנו מבצעים פעולה שונה לגמרי כאשר אנו נכנסים למים עם סירה. עכשיו אנחנו שטים. כמו השחיין, נכנסנו למים, אך בניגוד אליו, אנחנו נעזרים באמצעי אשר עושה את מלאכת התנועה עבורנו. כך גם הצייד אשר משתמש ברובה. הוא איננו צד כמו הנמר, אלא רוצח כמו האדם אשר משתמש באותו רובה על אדם אחר. אנו איננו ציידים, גם אם נגיד לעצמנו שכן. אנחנו רק מתלבשים סקסי, רוצחים ומצטלמים עם הקורבן בשביל עמוד הפייסבוק שלנו.

 אז אני חוזר, בעקבות עמוד הפייסבוק של אותה רוצחת, אל אלו הטוענים את הטענה הכל כך מופרכת בעיניי, לפיה זכותנו להמשיך ולשמן בכסף את תעשיית הרצח הגדולה בהיסטוריה מאחר ואנו צאצאים של האדם הקדמון והצייד. אז כן, הזכרתי כבר מספר פעמים את האבסורד של אותו אדם היושב בביתו הממוזג ונהנה מכל מה שיש למאה ה21 להציע לו, תוך שהוא משווה את עצמו לאדם שיצא להרוג בעלי חיים כדי לשרוד, והנה זכיתי לתשובות לפיהן תעשיית הבשר הינה אספקט מתקדם יותר של הציד הפרימיטיבי. להגיד שטות מסוג זה יהיה כמו להגיד שהשואה הינה אספקט מתקדם יותר של המלחמה. הרי אין קשר בין השתיים, ואין קשר בין הנמר הרודף אחר הטרף אשר לפעמים מצליח לברוח, בין האדם היושב בין העצים וצולף בחיה אשר איננה מודעת לקיומו, ובין השוחט הרוצח בצורה תעשייתית מאות בעלי חיים ביום אשר נולדו כלואים עבור מטרה זו בדיוק. אבל אנחנו חושבים כך, ומגוננים על פעולותינו האיומות בעזרת מנגנון של נוסטלגיה והתרפקות על ההיסטוריה המדומיינת שלנו כציידים. מדומיינת, מאחר ואיננו יודעים בכלל איך מתקיימת תרבות אשר משיגה אוכל מציד בלבד.

 ההידבקות הילדותית לעבר שלנו, אל אותו אב קדמון אשר צד את ארוחתו, קורסת בקלות כאשר נבקש ממי שאוחז בה להעמיק באופן ההשוואה. הרי אין שום נקודה אחרת בה אנו דומים לאותם קדמונים, ואותה היאחזות בעלת הצדקה דמיונית בדיאטה של הקדמונים לא מגיעה מרצון לחקות את אורח חייהם כי אם מרצון להצדיק את אורח חיינו. מדוע מדומיינת? הנה כתבה המאירה קצת יותר על הרגלי האכילה של אבותינו. לו היינו באמת רוצים לחזור למקורות, הרי שהיינו עומדים מול דילמה גדולה מאד.

 לכתבה

הזכרתי בעבר את אזכורו של אריסטו בנוגע להצדקת עליונותם של בני האדם על בעלי החיים. הנה דוגמא נוספת לבחירת אלמנט זעיר ושליפתו בפינצטה מתוך עולם אשר הינו זר לתרבותנו. הרי לא היינו מסתמכים על אריסטו בדיון לגבי זכויות האישה, ועולה השאלה מדוע אלו המתרפקים על יציאת האדם הקדמון להרוג חיות לצורך מאכל (ואינם עושים זאת בעצמם, כמובן) אינם מתרפקים על תקופות היסטוריות אחרות. האם נקבל הצדקה לאונס המסתמכת על שכיחותו ביוון העתיקה?

 הספר Sex at Dawn מגלה מספר נקודות מעניינות מאד לגבי החיים של הקדמונים, כמו חיים בריאים שאורכם 60-70 שנים ולא פחות. עוד נקודות חשובות שיש לשים עליהן את הדעת הן נדידה, וכמובן אי קיום המונוגמיה בשום צורה. מלבד השאלה מדוע איננו פועלים גם בשני אפיקים אלו במסע שלנו בעקבות חיקוי דרך החיים של האדם הקדמון, עלינו להבין שאיננו חיים באותו עולם ובטח שלא באותה תרבות. את הרגלי אכילת הבשר של רוב האנשים אינני בטוח שאשנה על ידי עובדה זו, אז אקווה שלפחות אשפיע על ההצדקות העיוורות בנוגע לתמיכה באותו רצח תעשייתי. גם זה משהו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s